Mamy lekarstwo na krótką uwagę klienta: doskonała strona dla firmy. Dowiedz się z pierwszej ręki, jak zaprojektować stronę, która sprzedaje.
Ten artykuł to podsumowanie 20 lat naszej praktyki w projektowaniu witryn dla klientów z różnych branż.
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Klienci oceniają Twoją stronę w 0,05 sekundy. Odpowiedni projekt strony internetowej może zatrzymać ich na dłużej, a im więcej czasu spędzą z Twoją marką, tym większa szansa, że od Ciebie kupią lub zostawią Ci swój kontakt. Strona ma rozprawić się z ich obawami i udowodnić, że warto nawiązać z Tobą współpracę.
Mariusz Słowik
Head of design
Marketing to walka o uwagę klienta. A w dzisiejszych czasach tej uwagi jest naprawdę mało.
Klienci atakowani są z każdej strony komunikatami informacyjnymi i sprzedażowymi. Trudno się w tym gąszczu wyróżnić.
Dobra strona internetowa to po prostu must have. Nieważne, czy prowadzisz działalność online, czy offline.
71% małych biznesów ma stronę dla firmy.
Nie daj się wyprzedzić konkurencji!
Strona, która jest zaprojektowana z myślą o pozytywnym doświadczeniu użytkowników (User Experience - UX), zwiększa konwersję o 400%!
50% konsumentów potwierdza, że projekty stron internetowych są dla nich kluczowe w ocenianiu danej marki.
Jeśli Twoja grafika na stronę internetową ostatnio była aktualizowana w 2017 roku, nie wiesz co to CTA, a Twoje menu to labirynt - koniecznie przeczytaj ten artykuł, bo przechodzi Ci koło nosa szansa na większą sprzedaż. Złapmy ją!
Jeśli traktujesz serio projektowanie stron www, powinieneś skupiać się na odbiorcach.
Nie spoczywaj za szybko na laurach - wysoką statystykę odwiedzin strony obróć w klikalność elementów, które przyniosą sprzedaż Twojej firmie.
Tutaj do gry wchodzi współczynnik konwersji. Co to takiego i jak może pomóc Ci w budowaniu sukcesu Twojej firmy?
Współczynnik konwersji jest to liczba zrealizowanych celów podzielona przez liczbę odbiorców. Celem może być sprzedaż produktu, zapisanie się na newsletter czy wykonanie telefonu.
Aby go obliczyć wystarczy podzielić ilość transakcji (sprzedaży) lub innej pożądanej przez nas akcji przez ilość osób, które odwiedziły naszą stronę.
Średni współczynnik konwersji wynosi 2%.
Najlepsze strony mają go na poziomie aż 50%.
To oznacza, że co druga osoba wchodząca na witrynę dokonuje pożądanego działania.
Czasem najprostsze zabiegi sprawiają, że współczynnik konwersji diametralnie wzrasta.
Zmiana koloru przycisków nawołujących do akcji, kolejności obrazu z tekstem, redakcja nagłówka.
Przejdźmy do wskazówek, które zamienią zwykłych obserwatorów w świadomych klientów Twojej firmy!
Źle zaprojektowana strona dla firmy zniechęca. Od razu ją rozpoznasz. Męczy Cię. Nie możesz na niej nic znaleźć.
Ciężko Ci się domyślić, co w ogóle masz na niej zrobić lub gorzej - wychodzisz zanim zdąży się w pełni załadować.
Dobry projekt strony internetowej niepostrzeżenie wciąga Cię w działanie. Nawet nie zastanawiasz się nad strukturą takiej strony, bo po prostu przez nią płynnie przechodzisz. Bez wysiłku.
Złote zasady projektowania stron internetowych to:
Intuicyjny system nawigacji: Klient się nie gubi, wie, gdzie jest i jak dotrzeć w miejsce, w którym chce się znaleźć.
Zrozumiała komunikacja: Klienci najlepiej rozumieją swój własny język. Stawiaj bycie zrozumiałym ponad bycie elokwentnym.
Jasna hierarchia informacji: Klient nie czyta wszystkiego skrupulatnie od góry do dołu. Skanuje treść, a hierarchia dba, aby nie pominą najważniejszych informacji i zachęca go do poznania więcej.
Identyfikacja wizualna marki: Strona musi być z nią zgodna i spójna.
Szybkość: Nikt nie będzie czekał na stronę, która ładuje się wieczność.
Maksymalne skupienie: Wszystkie elementy na stronie kierują użytkownika do działania, na którym Ci zależy.
Skupianie na korzyściach: Klient wie, co dostanie i jak poprawi swoją obecną sytuację po zakupie.
Mikrointerakcje z odbiorcami: Tekst podświetlany po najechaniu myszką, przycisk, który zdaje się wciskać - to drobne akcje, które zwiększają zaangażowanie użytkowników.
Zdobywanie zaufania potencjalnego klienta: opinie, logotypy znanych klientów, certyfikaty, tytuły prasowe, realizacje - to wszystko wzmacnia Twoją wiarygodność.
Dostępność: Dbaj o usprawnienia dla osób niepełnosprawnych.
Jeśli uważasz, że Twoja strona nie przynosi takich zysków, jakich oczekujesz, sprawdź, czy ma wszystkie wymienione wyżej cechy.
Czegoś brakuje? Poniżej znajdziesz inspiracje, jak je wprowadzić na swojej stronie.
Chcesz od razu zacząć działać? Napisz do nas, stworzymy dla Ciebie stronę, o której przeczytałeś powyżej.
Wchodzisz na stronę fryzjera. Chcesz sprawdzić, jakie ma ceny, jak włada nożyczkami i pewnie umówić wizytę.
Trafiasz na stronę fryzjera ze swojego miasta, który kieruje ofertę do takich osób jak Ty, ale…
Wita Cię grafika na stronie przedstawiająca modelkę z awangardową fryzurą. W nawigacji znajdujesz link do podstron: „O mnie”, “Inspiracje”, “Artykuły”, “Wideo” i link do Facebooka.
Nie widzisz cennika, przykładowych cięć i na pewno nie chcesz na co dzień mieć takiej fryzury jak modelka.
Jeśli nie jest to jedyny fryzjer w polu 15 kilometrów, to najpewniej zamkniesz stronę.
Co tu poszło nie tak? Oprócz wielu innych błędów kluczowym problemem okazała się nawigacja.
Gdy potencjalny klient wchodzi na stronę i nie orientuje się szybko, gdzie ma znaleźć informacje, których szuka, w najlepszym wypadku będzie błądził jak we mgle, a później porzuci tę zagadkę.
Projektowanie stron internetowych opiera się na umieszczaniu informacji, których klient potrzebuje, w miejscach, jakich oczekuje.
Jesteśmy przyzwyczajeni do struktury, w której menu nawigacyjne znajduje się u góry strony (ewentualnie w lewym górnym rogu w przypadku aplikacji mobilnych, pod tzw. hamburgerem).
W menu chcemy zobaczyć informacje o firmie (O nas), portfolio, usługi, cennik, kontakt. Oczywiście może się to zmieniać w zależności od rodzaju strony. Layouty stron www muszą odzwierciedlać charakter ich sprzedaży i oczekiwania ich klientów.
Strona e-commerce wymaga innych rozwiązań niż wizytówka agencji marketingowej. E-commerce z tysiącem produktów powinien być zaprojektowany inaczej niż sklep sprzedający trzy produkty.
Przykłady dobrych rozwiązań nawigacyjnych:
Dodaj elementy niezbędne, których Twoi potencjalni klienci potrzebują.
Usuń wszystkie zbędne elementy z menu, np. sprzedając dania mrożone nie chcesz w głównym menu pokazywać przepisów i odciągać tym samym potencjalnych klientów od oferty. Stopka to zdecydowanie lepsze miejsce na receptury.
Po każdej zmianie testuj i sprawdzaj wyniki. Bądź gotowy na wielokrotne zmienianie rozwiązań.
Nazwij pozycje w menu tak, aby każdy wiedział, czego spodziewać się po kliknięciu w nie.
Jeśli masz dużo produktów, umożliwiaj klientowi dotarcie do nich różnymi drogami. Oprócz głównego menu wykorzystaj menu okruszkowe, wyszukiwarkę, podział produktów ze względu na branżę klienta lub inne zasadne kryterium.
Gdy wchodzisz do banku po kredyt, doradca klienta nie opowiada Ci o lokatach i tym, że mając konto w tym banku możesz doładowywać za jego pośrednictwem telefon.
Nie robi tego, bo to Cię w tym momencie nie obchodzi. Przyszedłeś w jednym celu i na nim się skupiacie.
Tak samo projektuje się strony internetowe dla firm. Kiedy je tworzysz, natychmiast stajesz w obliczu niezliczonych potencjalnych czynników rozpraszających uwagę odbiorców.
Niektóre z nich są poza Twoją kontrolą - ciężko konkurować z telefonem od mamy.
Jednak wiele z tego przeciążenia sensorycznego można złagodzić poprzez wybory dokonywane na stronie, od liczby proponowanych opcji po rozmieszczenie informacji na stronie.
Dając odwiedzającym witrynę zbyt dużo opcji lub wezwań do działania, zwiększasz szanse na to, że staną się zdezorientowani i zrobią całe… Nic.
To wąskie gardło poznawcze jest określane w psychologii jako paradoks wyboru. Doświadczasz tego przeciążenia sensorycznego, kiedy bezskutecznie przeglądasz Netflix przez godzinę w poszukiwaniu idealnego filmu.
Im więcej różnych linków na stronie ofertowej, tym niższy współczynnik konwersji.
Nieco inaczej sytuacja wygląda na stronie głównej. Tu z natury opcji jest dużo.
O ile na podstronę z ofertą prania kanapy wchodzi ktoś, kto ma brudną kanapę i potrzebuje prania, o tyle o osobach, które wchodzą na Twoją stronę główną nie wiesz w zasadzie nic.
Dlatego prezentujesz im cały przegląd swojej oferty, aby mogli szybko dotrzeć do tego, po co przyszli.
Podstrona z ofertą konkretnego produktu czy usługi powinna skupiać się tylko na niej i spełniać jeden określony cel. Każdy przycisk na podstronie powinien realizować ten sam cel.
Jest to powód, dla którego generalnie mają one lepsze współczynniki konwersji w porównaniu do większości stron głównych.
Mówiąc prościej, musisz ustalić jeden cel dla swojej strony docelowej na samym początku. Zadaj sobie pytanie: "Co chcę, aby użytkownicy robili na tej stronie?".
Ten cel będzie działał jako przewodnik przez cały proces projektowania strony internetowej. Koncentrując podstronę na jednym celu, zwiększasz szanse na jej skuteczność.
Skupienie można osiągnąć, wprowadzając następujące zmiany:
Twoja strona potrzebuje jasnej struktury, która gładko przeprowadzi użytkownika przez treść i uwypukli najważniejsze, z punktu widzenia celu strony, informacje.
Tekst, który inspiruje do działania, jest starannie zaprojektowany. Projektowanie polega na świadomym kierowaniu uwagą czytelnika. Decydujemy, co przyciągnie jego wzrok najpierw, a co pozostanie na dalszym planie.
Wygląd tekstu powinien jasno i skutecznie prowadzić odbiorcę do zamierzonego celu. Dostarcza on odpowiednich informacji w odpowiednim momencie, umiejętnie prowadząc jego uwagę.
Uwypuklać można na różne sposoby. Jednym z nich jest tzw. przestrzeń negatywna, czyli wolna przestrzeń (white space) wokół strategicznych elementów strony.
Najważniejsze komunikaty potrzebują więcej miejsca, aby odpowiednio wybrzmieć. Ściskając je zmniejszasz ich moc i ryzykujesz, że zginą w natłoku innych elementów.
Niuanse projektu, takie jak kolory, czcionki, wzory i kształty również pozwalają przyciągnąć uwagę odbiorców i skierować ich w stronę tego, co najważniejsze na stronie.
Projektując stronę internetową podejmij decyzję dotyczącą niezbędnych informacji, a następnie użyj uwypukleń, np. nagłówków, pogrubionego tekstu, kursywy, wypunktowań i kolorów, aby podkreślić i zaprezentować je w najbardziej atrakcyjny sposób.
Po ustaleniu kolejności każdej sekcji, dobrze postawić się w sytuacji odwiedzającego i wyobrazić sobie postęp.
Jak obszerna powinna być treść w każdej sekcji? Gdzie umieścić elementy wizualne? Jak sprawić, by sekcje nie były monotonne?
Na szczęście nie musisz tego robić “w ciemno”. Czytelnicy online podążają za dwoma głównymi wzorcami: F i Z.
W przypadku stron posiadających dużo treści, wzór F może być Twoim najlepszym przyjacielem.
Użytkownicy najpierw skanują stronę w poziomie, tworząc górną kreskę "F". Zwykle oznacza to, że skupiają się na nagłówkach i pierwszych kilku zdaniach akapitu.
Następnie wzrok przemieszcza się w dół strony, gdzie użytkownicy robią kolejne poziome skany, ale już krótsze.
Na koniec użytkownicy skanują stronę pionowo po lewej stronie, szukając kolejnych punktów zainteresowania.
Jeśli Twoja strona zawiera małą ilość tekstu, bardziej korzystną strategią projektową będzie wzór Z.
Użytkownicy zaczynają od lewej górnej części strony i skanują ją w poziomie w prawo, tworząc pierwszą kreskę "Z".
Następnie wzrok użytkownika przesuwa się po przekątnej na lewą dolną stronę, po czym następuje drugi poziomy skan na dole strony.
300 pierwszych pixeli odpowiada za większość działań.
Według badań ponad połowa użytkowników zwraca uwagę tylko na górną część Twojej strony www. Większość badanych nawet nie przewija strony internetowej w dół.
Umieść najbardziej chwytliwe i zwięzłe komunikaty w pierwszych 300 pikselach, a Twoja szansa na sprzedaż wzrośnie.
80% odwiedzających stronę przeczyta tylko nagłówki.
Stworzenie perswazyjnego i zwięzłego nagłówka to podstawa sprzedaży, ale i wielka sztuka. Jeśli zainteresujesz odbiorcę nagłówkiem to jest duża szansa, że zostanie Twoim klientem.
Kluczem do sukcesu są testy. Przetestuj 3 napisane przez Ciebie nagłówki i zobacz, który będzie najbardziej skuteczny.
Pamiętaj też o przyciskach nawołujących do akcji (Call to action) i oznacz je kontrastowym kolorem w stosunku do kolorystyki strony.
Czasem zmiana koloru przycisku bądź jednego słowa w komunikacie zwiększają konwersję o 300%.
CTA to jeden z najważniejszych elementów na stronie.
Twoja oferta nie jest dla odbiorców ważna dopóki nie pokażesz im korzyści, jakie poczują korzystając z niej.
Oprócz tekstu wykorzystaj wygląd strony internetowej, wizualizacje, aby przekazać odwiedzającym, dlaczego Twoje usługi i produkty mają dla nich znaczenie.
Zdjęcia, ilustracje, animacje i filmy wideo sprzyjają nawiązaniu bardziej znaczącej więzi z odbiorcami. Pomagają pokazać emocjonalne korzyści - od przyjemności po ulgę - które mogą być trudne do przekazania tylko za pomocą tekstu.
Pamiętaj więc, że w doborze wizualizacji nie chodzi o to, by wybierać grafikę na stronę internetową tylko dlatego, że jest estetyczna lub uzupełnia kolorystykę witryny.
Celem jest zaprezentowanie korzyści, pomoc odwiedzającym w stworzeniu mentalnego obrazu tego, w jaki sposób Twoja oferta może wnieść wartość do ich życia.
Wizualizacja ma moc pokazywania emocji, a one mają moc przekonywania.
Która grafika strony jest najważniejsza? Ta na samej górze, widoczna zaraz po załadowaniu strony.
Hero shot (główny obraz) to jak wejście na czerwony dywan na premierze filmowej - zbiera na siebie pierwsze spojrzenie odwiedzających i musi przyciągać uwagę.
Jego rolą jest wyrażenie propozycji wartości Twojej oferty i sprawienie, że odbiorca pomyśli: “Tak, jestem w dobrym miejscu. Tego potrzebuję”.
Priorytetem powinna być przejrzystość. Widzowie muszą być w stanie dostrzec ten obraz i zrozumieć cel Twojej strony, nawet jeśli zignorują tytuł.
Hero shotem może być zdjęcie, ilustracja, animacja lub wideo.
Autentyczne zdjęcia osób i przedmiotów uwiarygodniają stronę, sprawiają, że staje się bardziej namacalna. Uruchamiają empatię i zapadają w pamięć.
Jeśli osobowość Twojej marki ma zabawną stronę lub Twoje koncepcje są abstrakcyjne, ilustracje i animacje mogą się świetnie sprawdzić.
Za pomocą wideo możesz pokazać złożone korzyści zajmując przy tym niewielką część strony. Filmy są zazwyczaj bardziej angażujące i nie wymagają od użytkowników żadnego wysiłku. Dlatego sami mamy wideo w sekcji hero na stronie z ofertą projektowania stron firmowych.
W idealnej sytuacji obrazy na stronie docelowej powinny spójnie nakreślać wizualną narrację. Opowiadać o wartościach i korzyściach Twojej oferty, nie wypowiadając przy tym ani słowa.
Aby sprawdzić czy tak jest u Ciebie, powiększ projekt strony i zmruż oczy tak, aby żadna z treści pisanych nie była czytelna.
Czy pomimo tego, że nie czytasz słów, nadal możesz zrozumieć, czego dotyczy strona? Jeśli tak - zrobiłeś dobrą wizualną robotę.
Internet jest pełen wątpliwych stron internetowych i ofert spamowych, z zapewnieniami bez pokrycia.
Teraz, jeśli jest to dla Twoich odbiorców pierwszy punkt interakcji z Twoją marką, ważne jest, abyś zbudował środowisko zaufania. Jak to zrobić?
Upewnij się, że Twój projekt emanuje wiarygodnością. Zbierz i zaprezentuj dowód społeczny, który jest nie tylko atrakcyjny, ale także absolutnie autentyczny i godny zaufania.
Ten namacalny dowód nie tylko przekona odwiedzających, ale także sprawi, że uwierzą w Twoją markę i jej ofertę.
Elementy, które możesz wykorzystać w projektowaniu strony www, aby zbudować zaufanie:
Najpopularniejszym dowodem społecznym są opinie. Przyjrzyjmy im się bliżej.
Źle przygotowana recenzja klienta może potencjalnie sprawić, że Twoja witryna będzie wydawać się mniej wiarygodna.
Jeśli brakuje pewnych wskaźników zaufania, potencjalni klienci mogą założyć, że recenzja jest sfabrykowana.
Co zawiera wiarygodna opinia? Zdjęcie, pełne imię, nazwisko, czasem zasadne jest również stanowisko i firma, jeśli masz klientów biznesowych (B2B).
Chcesz opinii, która przyciągnie uwagę i zwiększy sprzedaż? Użyj tej formuły:
Krótko, treściwie, skutecznie.
Dzięki logotypom jesteś w stanie przelać zaufanie z marek, które już je zdobyły, na swoją firmę.
Ze względu na to, że logotypy są zwykle tworzone z unikalnymi kształtami i żywymi kolorami, aby przyciągnąć uwagę widza, zwykle zaleca się zmniejszenie nasycenia wszelkich logotypów klientów wyświetlanych na Twojej stronie.
Upewnij się, że są one nieco zmniejszone, aby nie odwracały uwagi od reszty układu Twojej strony.
Przy projektowaniu stron internetowych bezwzględnie ważne jest też zadbanie o bezpieczeństwo użytkownika. Zarówno od strony technicznej, jak i tej dotyczącej interfejsu.
Zacznijmy od strony technicznej. Stosowanie certyfikatu SSL jest absolutną koniecznością. Tak samo, jak stosowanie się do wszystkich wskazówek dotyczących polityki prywatności, danych osobowych i zapisywania cookiesów.
Nawet jeśli Twoi potencjalni klienci nie są w pełni świadomi zagrożeń, jakie mogą na nich czekać na stronach internetowych, Ty powinieneś wziąć na siebie odpowiedzialność za zadbanie o ich bezpieczeństwo. Dodatkowo jest to związane z wymogami prawnymi.
Jak jeszcze dać odczuć potencjalnym klientom, że są bezpieczni na Twojej stronie?
Wszystko w swoim tempie. Klient potrzebuje czasu po wejściu na Twoją stronę. Nie wyskakuj od razu z okienkiem „Podaj nam swój adres i imię”.
Pochwal się certyfikatami: Trusted Shops, Rzetelna firma, Google Partner, potwierdzające Twoją skuteczność i rzetelność.
Zadbaj o estetykę. 75% zaufania do strony bierze się z projektu graficznego strony i tego, czy jest zrozumiała.
Zadbaj o dobrą domenę. Porównaj, który adres brzmi dla Ciebie bardziej profesjonalnie: TworzymyStrony.pl czy Projektowanie546Stron6996.pl?
Teraz, mając już zaufanie, możesz zachęcać do działania. Pora na skuteczne angażowanie potencjalnego klienta.
Zależy Ci na tym, aby odbiorca dokonał konwersji - działania, na którym zależy Ci najbardziej. Jednak po drodze możesz go angażować na różne sposoby. Wciągać w interakcję i popychać do konwersji.
Mikrointerakcje to niewielkie, subtelne interakcje, do których aplikacja lub strona zapraszają użytkownika.
Przykłady mikrointerakcji:
Zmiana koloru strony (tryb dzienny, nocny/ECO): Umożliwia użytkownikowi przełączanie między jasnym trybem dziennym a ciemnym trybem nocnym, co poprawia czytelność w różnych warunkach oświetleniowych.
Mikroanimacje ikon: Ikony mogą się delikatnie poruszać, migotać lub zmieniać kształt, aby zwrócić uwagę użytkownika.
Wibracja telefonu: Na urządzeniach mobilnych strona może wywoływać wibrację po wykonaniu określonej akcji, np. podczas przeciągania elementu.
Zmiana stanu przycisku: Przycisk zmienia wygląd z „Wyślij” na „Wysłano” lub „W trakcie wysyłania” po jego kliknięciu.
Swipe (przeciąganie elementów): Gest przeciągania palcem po ekranie dotykowym umożliwia użytkownikom przesuwanie zawartości, przeglądanie galerii, przełączanie między stronami etc.
Podświetlanie elementów aktywnych (które można kliknąć): Elementy interaktywne, takie jak przyciski czy linki, zmieniają kolor lub styl po najechaniu kursorem lub dotknięciu, informując użytkownika, że są klikalne i gotowe do interakcji.
Zmiana kursora: Kursor zmienia się na inną ikonę (np. dłoń, wskazówka) po najechaniu na element interaktywny.
Zmiana koloru linku po kliknięciu: Link zmienia kolor po kliknięciu, sygnalizując, że został odwiedzony.
Mikrointerakcje mogą nie tylko ułatwiać korzystanie ze strony, ale także bawić użytkowników, wprowadzając elementy humoru czy niespodzianki.
Tego typu zabawne interakcje nie są odpowiednie dla każdej branży - nie znajdziemy ich raczej na stronach firm pogrzebowych.
Jednak są miejsca, gdzie humor świetnie się sprawdzi, na przykład na stronach startupów, marek odzieżowych, serwisów rozrywkowych, aplikacji społecznościowych, czy firm zajmujących się kreatywnymi usługami.
Na stronie sklepu z gadżetami można zastosować mikrointerakcję, gdzie po dodaniu produktu do koszyka, pojawia się krótka animacja „tańczącego” koszyka, który „cieszy się” z nowego przedmiotu.
Wykorzystuj również spersonalizowane treści.
Prosty przykład: Rekomendacje produktów oparte na zachowaniu lub preferencjach użytkownika, tworzą bardziej odpowiednie i angażujące doświadczenie.
Nadaj priorytet doświadczeniu użytkownika (UX) i zminimalizuj wszelkie możliwe przeszkody. Pozbądź się wszystkiego, co utrudnia działanie na Twojej stronie.
Unikaj dodawania punktów tarcia - czy to rozpraszających wizualizacji, zagmatwanych etykiet, czy też za długich formularzy.
Kwestie te mogą stanowić przeszkodę w konwersji odbiorców na potencjalnych klientów. Ważne jest, aby nakreślić procesy konwersji, które są wolne od zakłóceń, zamieszania i frustracji.
Powolne ładowanie to pierwsza przeszkoda. Nikt nie będzie czekał w nieskończoność na zobaczenie strony, którą nawet nie wie, czy warto oglądać.
Formularze kontaktowe, które zdają się nie mieć końca to kolejne utrudnienie. Nie oznacza to jednak, że należy ograniczać liczbę pól formularza za wszelką cenę.
Gromadzone dane odgrywają kluczową rolę w kwalifikacji potencjalnych klientów i lepszym zrozumieniu problemów, które próbują rozwiązać.
Dlatego ważne jest, aby ograniczyć niepotrzebne elementy, ale zachować kluczowe pola formularza, które są bezcenne dla Twojej firmy.
Jeśli formularz musi mieć sporo pól, przemyśl przedstawienie go w formie wieloetapowej.
Pytania, które budzą największy opór - dane kontaktowe - zostaw na koniec.
Bierz pod uwagę użytkowników mobilnych.
61% Polaków korzysta z internetu na telefonie.
Istnieje prosty sposób, żeby przekonać się, czy projekt Twojej strony będzie wyglądał dobrze na urządzeniach mobilnych.
Ułóż treść w jednej kolumnie, szerokości mniej więcej 980 pikseli, która może naśladować jej wygląd na smartfonie.
Zwróć szczególną uwagę na część strony "above the fold" (widoczną bez przewijania).
Biorąc pod uwagę krótszy czas przebywania na stronach mobilnych w porównaniu do komputerów stacjonarnych i wyższy współczynnik odrzuceń, ważne jest, aby Twój projekt rezonował z odbiorcami, gdy tylko wylądują na Twojej stronie.
Pozbądź się nadmiaru tekstu. Potencjalni klienci będą przeglądać, nie będą natomiast czytać długich fragmentów tekstu - przynajmniej nie od razu.
Ukryj bardziej szczegółowe informacje w rozwijanych sekcjach, a tzw. zapychaczy, które nic nie wnoszą, pozbądź się całkowicie. Punktory i zwięzłe zdania są kluczem do zaangażowania użytkowników.
Projekt strony internetowej powinien być tak prosty, jak to tylko możliwe. Nie myl jednak prostego projektu z minimalistycznym designem. To dwa różne pojęcia.
Najprostsze marki radzą sobie o 330% lepiej od konkurentów!
64% klientów jest gotowa, aby płacić więcej za prostsze doświadczenie.
Prosta komunikacja zapewnia marce 61% więcej rekomendacji.
Trzymaj się mądrej prostoty w każdej sferze projektu: grafik na stronie, layoutu, formularzy, CTA, menu nawigacyjnego. Nim umieścisz kolejny element na stronie, upewnij się, czy zbliża użytkownika do podjęcia akcji, na jakiej Ci zależy.
Proste komunikaty ułatwiają użytkownikom podjęcie działania, a zatem prowadzą do konwersji.
Skomplikowane hasła, treści i nieczytelne grafiki komplikują wykonanie jakiejkolwiek aktywności i powodują paraliż decyzyjny.
Pamiętaj, że większość z nas boi się: ryzyka, że produkt nie spełni naszych oczekiwań, że nie będzie można go zwrócić, że nie zdąży dotrzeć na czas.
Spokojnie adresuj te potrzeby i staraj się wzbudzić jak największe zaufanie oraz niwelować problemy, które mogą wystąpić na ścieżce zakupowej.
Prosta strona to też strona responsywna. Nie mamy czasu czekać, aż strona się załaduje. Zwłaszcza jeśli strona konkurencji już się otworzyła w kolejnym oknie przeglądarki.
Twoja strona musi być dostępna dla wszystkich potencjalnych klientów. Niezależnie od wieku, sprawności fizycznej czy rodzaju urządzenia, z jakiego korzystają.
Jeśli np. kierujesz swoją stronę do seniorów, uwzględnij ich potrzeby. Zadbaj o odpowiednią wielkość liter, łatwo dostępne opcje powiększenia treści, kontrast, duże, wyraźne grafiki, treści wideo z napisami, transkrypcjami i inne udogodnienia.
Projektowanie stron internetowych nie przebiega w próżni. Pomyśl o całym ekosystemie swojej marki, podróży, w którą wyruszają Twoi odbiorcy.
Utrzymanie spójności strony i innych zasobów marki - takich jak np. reklamy i materiały promocyjne - jest integralną częścią zapewnienia płynnego doświadczenia użytkownika.
Twoja marka jest zasadniczo odzwierciedleniem połączeń, które nawiązujesz z potencjalnymi klientami. Każdy pojedynczy punkt kontaktu z nimi ma moc kształtowania relacji i postrzegania Twojej firmy.
Nie można przecenić kluczowej roli, jaką odgrywa tutaj projekt.
Spójność jest kluczowa. Idealnie byłoby używać tych samych czcionek, palety kolorów i estetyki wszędzie, gdzie pojawia się Twoja marka.
Projektując stronę www dla swojej firmy, stajesz przed wyborem wielu rozwiązań. Tym pierwszym jest zdecydowanie sposób jej projektowania.
Możesz kupić generyczny layout strony lub zwrócić się do profesjonalistów, którzy wykonają ją specjalnie dla Ciebie.
Powszechnie dostępne layouty mają tę zaletę, że są stosunkowo niedrogie i jest ich naprawdę wiele. Dlatego prawdopodobieństwo, że znajdziesz coś, co będzie Ci odpowiadać, jest całkiem wysokie.
To rozwiązanie ma też wady. Po pierwsze, ktoś ten layout będzie musiał zaimplementować na Twojej stronie, a także przenieść dotychczasowe treści i wkomponować je w obecny układ lub stworzyć nowe.
Może to powodować komplikacje. To jak wciskanie pufy do pudełka po butach. Może być trudno. Może trzeba będzie pociąć pufę, aby się zmieściła. Wyrzucić ⅔ i może wtedy się zmieści.
Gotowe layouty mają ograniczoną możliwość tworzenia układów. Nie do wszystkich da się wprowadzić dodatkowe elementy, których nie zawierają, a Ty ich potrzebujesz: np. konkretny slider na stronie głównej.
Strona zaprojektowana przez profesjonalistów niweluje wszystkie te problemy. Jest unikalna. Należy jednak się liczyć z większymi kosztami wstępnymi.
Jeśli jednak popatrzysz długofalowo, to strona dla firmy wykonana zgodnie z Twoimi potrzebami i dobrymi praktykami projektowania www, przyniesie Ci większą konwersję. Zwrot z inwestycji także będzie większy. To będzie procentowało latami.
Przekonaj się, co możemy Ci (niezobowiązująco) zaproponować. Od lat tworzymy skuteczne strony dla firm takich, jak Twoja. Działamy?
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.
Zainspiruj się najlepszymi stronami na świecie. Dowiesz się, co sprawia, że są tak skuteczne i wykorzystaj ich strategie u siebie.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.