Chcesz szybko i łatwo udostępniać informacje swoim odbiorcom? Zależy Ci na ekspresowym wdrożeniu strony firmowej?
Jeśli tak, odpowiedzią na Twoje potrzeby mogą być strony one page - konkretne, przejrzyste i wygodne dla klientów.
W tym przewodniku poznasz wskazówki dotyczące budowania One Page i zobaczysz je na konkretnych przykładach.
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
One Page pozwala szybko nawiązać kontakt między klientem a firmą. Błyskawicznie przekazuje informacje na temat Twojej oferty. Pozbywa się wszelkich rozpraszaczy i kieruje użytkownika wprost do działania, jakiego od niego oczekujesz.
Mariusz Słowik
Head of design
Aż 61% marketerów podkreśla, że zdobywanie danych klientów (generowanie leadów) to największe wyzwanie.
Strony One Page to ułatwiają. Mało tego, możesz je wykorzystywać też do wielu innych celów biznesowych.
Firma Signal v. Noise po zmianie witryny na One Page odnotowała 37.5% więcej konwersji.
Odbiorcy szybciej rozpoczynają cały proces konwersji mając wszystkie kluczowe informacje pod ręką.
One Page (strona jednostronicowa) składa się z jednej strony, na której znajdują się wszystkie kluczowe informacje.
Może zawierać menu jak standardowa strona, ale nie przekierowuje do oddzielnych podstron, tylko sekcji na tej samej One Page.
Strony One Page powinny być doskonale zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych (responsywne) i banalne w nawigacji.
Aż 55% globalnego ruchu w internecie pochodzi z urządzeń mobilnych.
Projektanci najlepszych One Pagerów doskonale o tym pamiętają, planując poruszanie się po stronie.
Strona One Page to sposób docierania do odbiorców z samą esencją informacji.
Może być Twoim najważniejszym sposobem na prezentację swojej oferty w sieci lub jednym z wielu kanałów.
Przykładowo w Owocnych mamy stronę główną, grupującą wszystkie usługi i informacje o marce.
Dodatkowo stworzyliśmy też One Page do prezentacji oferty na projekt strony internetowej. Postawiliśmy ją na subdomenie i wszystko skupiliśmy wokół tworzenia stron www.
Czy One Page jest dla Ciebie? Tak, jeśli:
Jednym z najskuteczniejszych rodzajów stron wykorzystywanych do promowania usług i produktów jest, obok Landing Page, właśnie One Page (ecommerce już dawno się o tym przekonał).
Przykładem ciekawej strony One Page skupionej na produkcie jest Meadlight.
Dzięki One Page zaprezentujesz swoje produkty i usługi w zwięzłym i atrakcyjnym wizualnie formacie. Nie zapomnij o przyciągających uwagę zdjęciach produktów.
Zamieść również cennik, informacje o kluczowych funkcjach i referencje użytkowników. Nie zapomnij o wezwaniu do działania CTA.
One Page to również świetny sposób na promowanie nadchodzącego wydarzenia, takiego jak koncert, konferencja lub festiwal.
Na stronie powinny znaleźć się szczegóły wydarzenia, kalendarz eventów lub możliwość rezerwacji.
Dodatkowo także informacje o biletach, harmonogram, sylwetki prelegentów, sponsorów i formularz rejestracyjny.
Kampanie marketingowe i generowanie leadów
Jednostronicowe witryny są często stosowane jako strona docelowa (Landing Page) dla określonej kampanii marketingowej.
Może zawierać specjalną ofertę, wezwanie do działania CTA i formularz do zbierania informacji od potencjalnych klientów.
Organizujesz kurs, chcesz zareklamować swój najnowszy raport o bankowości albo oferujesz catering dietetyczny dla różnych grup odbiorców? Stwórz dla nich dedykowane Landing Pages.
Pamiętaj o podziale na pytania neutralne, przejściowe i wrażliwe w formularzach kontaktowych.
Jeśli Twoim zadaniem jest pozyskiwanie danych potencjalnych klientów, musisz zburzyć ich nieufność i zachęcić do pozostawienia informacji o sobie.
Zadając im pytania w formularzu kontaktowym zacznij od neutralnych, a te którymi niechętnie się dzielą (np. adres e-mail) pozostaw na koniec.
W ten sposób zwiększasz swoje szanse na zdobycie upragnionego Świętego Graala w postaci leada.
Niekiedy tworząc swoją pierwszą stronę internetową stajesz przed wyzwaniem: czy strona główna może mieć formę strony One Page?
Oczywiście, że tak.
One Page jako strona główna sprawdza się najlepiej w przypadku małych firm. Większe zazwyczaj potrzebują strony głównej na Multi Page.
Za to one też z powodzeniem wykorzystują One Page do promowania poszczególnych elementów oferty.
Przykładowo, nie prowadzisz (jeszcze) bloga, nie masz całego portfolio produktów, ale chcesz już “wyjść do świata”.
One Page w wygodny dla Twoich odbiorców sposób zaprezentuje to, co masz do zaoferowania, a jednocześnie nie sprawi, że Twoja oferta będzie wyglądała ubogo.
Tak naprawdę to, co konkretnie umieścisz na swojej One Page zależy od tego, co chcesz dzięki niej osiągnąć. To cel biznesowy określa co jest do zrobienia.
Przed rozpoczęciem projektowania strony One Page musisz wiedzieć, po co jest Ci ona potrzebna.
Potrzebujesz więcej leadów?
Wykorzystasz na pewno formularz kontaktowy. Przyda Ci się też dobry lead magnet (magnes na klientów), czyli darmowy materiał, bezpłatny trial czy konsultacja w zamian za podanie danych kontaktowych.
Chcesz sprzedać konkretny produkt?
Zatroszczysz się o profesjonalne zdjęcia produktowe, dobre opisy, ikony bezpiecznych płatności, opinie zadowolonych klientów, różne opcje płatności i informacje o dostawie.
Są jednak też pewne uniwersalne zasady, które pozwolą Ci tworzyć skuteczne strony One Page.
Przy ograniczonej przestrzeni na jednostronicowej witrynie ważne jest, aby strategicznie podejść do wyboru elementów projektu.
Tutaj nie ma miejsca na pomyłki. Wszystkie elementy muszą ze sobą współgrać. Pozbywaj się wszystkiego, co zbędne.
Pamiętaj, aby wykorzystywać obrazy i filmy wyłącznie w wysokiej rozdzielczości. Jakość udostępnianych multimediów i zdjęć wpływa na poziom zaufania i odbiór klientów.
Kolorystyka, typografia, whitespace (wolna przestrzeń), animacje, wideo – to wszystko mówi wiele o Twojej marce i budzi konkretne skojarzenia.
Zastanów się, jakie skojarzenia i cechy powinna uruchamiać Twoja strona, żeby odbiorca chciał wykonać na niej działanie, na którym Ci zależy (np. wypełnić formularz kontaktowy, zamówić produkt, zapisać się na kurs).
Masz to? Teraz spójrz na projekt swojej strony. Czy odzwierciedla te cechy?
Jeśli tak – brawo Ty. Upewnij się jeszcze tylko, czy przy tym wyróżniasz się od konkurencji. W końcu nie chcesz, żeby Cię z nią mylono!
Jeżeli nie – co by musiało się pojawić na One Page, zniknąć z niej lub zostać zmienione, żeby te cechy jak najmocniej wybrzmiały?
Nie wiesz tego? Spokojnie. Napisz do nas, zaprojektujemy Twoją One Page z dbałością o wszystkie te elementy.
Wiesz, co chcesz powiedzieć swoim odbiorcom? Świetnie. Teraz czas zastanowić się nad tym, jak chcesz to powiedzieć.
Wyobraź sobie bardzo duże pudełko. To jest wszystko to, co w pierwszej chwili pojawia się w Twojej głowie, gdy myślisz o swoim flagowym produkcie, dla którego budujesz One Page.
Teraz pomyśl o pudełku po butach. To miejsce, do którego tymczasowo musisz “przełożyć” najważniejsze elementy z większego pudełka.
Na samym końcu wyobraź sobie pudełko po smartfonie. To jest pojemność Twojego One Page’a.
Musisz postawić wyłącznie na najbardziej istotne informacje. Aby uzyskać większe zaangażowanie odwiedzających i odwoływać się do konkretnych zbiorów emocji, używaj pomocy wizualnych.
Po pierwsze, ikony, obrazy i CTA (wezwania do działania) pomagają podzielić duże bloki tekstu na mniejsze i bardziej zrozumiałe fragmenty.
Po drugie, wykorzystuj to, co niedopowiedziane.
Na przykład kolor biały kojarzy się z czystością, minimalizmem, oszczędnością, transparentnością, prostotą.
Może w tym kontekście wzbudzać zaufanie, gdy mówisz o usługach księgowych, reklamujesz odkurzacz albo kurs pisania książki od zera.
Jeśli jednak chcesz zaprosić na wydarzenie, jakim jest np. festiwal food trucków, kolor biały dominujący na stronie może wydawać się zbyt ascetyczny, mało zachęcający do konsumowania potraw z różnych stron świata.
Twój odbiorca rzadko jest zdeterminowany, aby zastanawiać się, co masz do przekazania.
Dlatego to Twoim zadaniem jest maksymalne uproszczenie przekazu. Ustalenie hierarchii informacji i zaakcentowanie jej w sposób wizualny jest w tym wypadku kluczowe.
Hierarchia wizualna pozwala odbiorcom szybko zidentyfikować i zrozumieć ważne elementy, takie jak wezwania do działania (CTA) lub opcje zakupu. Ułatwia skanowanie strony, a to pierwsze co robią na niej odbiorcy.
Powinieneś zadbać o to, aby Twoi odbiorcy mieli swobodę poruszania się po stronie.
Osiągniesz to dzięki dobrze skonstruowanemu menu nawigacyjnemu.
Na potrzeby ogólnej wiedzy o stronach One Page powinieneś zapamiętać, że świetnie sprawdzają się tzw. anchory czy też paski kotwiczące.
One pozwalają przejść z głównego menu w formie poziomego paska u góry do konkretnej sekcji strony.
CTA zazwyczaj jest linkiem. Może mieć formę wizualną przycisku, ale także słowa, grafiki, symbolu.
Najważniejsze jest jednak to, że zawsze jest wezwaniem do działania (ang. call to action). To tekst “Dodaj do koszyka”, “Wyślijcie mi niezobowiązującą ofertę”, “Chcę wypróbować za darmo”.
Jednym słowem wszystko, czego tak naprawdę oczekujesz od swojego wymarzonego klienta.
Chociaż CTA jest esencją wszystkich Twoich potrzeb, nie jest w stanie funkcjonować bez całej treści strony.
Dlatego traktuj swoje CTA jak wisienkę na torcie. Jak podsumowanie wszystkich Twoich wysiłków.
Upewnij się, że jest wystarczająco widoczne i swoim stylem odpowiada całej stronie.
Przykładowo, jeśli zapraszasz na imprezę z DJ’ami, średnim pomysłem jest umieszczanie CTA z napisem “Dołączam”. Lepiej sprawdzi się “Będę!” czy “Save the date”, albo zwykłe “Kupuję bilet”.
Jeśli jednak jesteś organizatorem konferencji dla palestry adwokackiej CTA “Będę!” jest zdecydowanie nie na miejscu, za to “Dołączam” sprawdzi się świetnie.
Poniżej znajdziesz szablon strony One Page.
Pamiętaj, że nie zawsze wszystkie elementy okażą się konieczne na Twoich stronach typu One Page (wiele zależy od Twojej oferty i celu, jaki chcesz osiągnąć).
W ten sposób oszczędzasz czas odbiorców i nie przytłaczasz ich zbyt dużą ilością informacji na raz.
Stosuj różne rozmiary czcionek, kolory, kształty i inne elementy wizualne, dzięki którym zbudujesz spójną strukturę. Uwaga jednak na nadmiar: nie chcesz osiągnąć wrażenia chaosu lub przeładowania. To odstrasza klientów!
One Page wymaga małej ilości treści, ale to nie znaczy, że zwalnia Cię to z dbania o SEO – pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania.
O czym trzeba pamiętać pozycjonując One Page? Zacznij od:
Pamiętaj też o optymalizacji witryny pod kątem urządzeń mobilnych.
Zmniejsza to współczynnik odrzuceń, a dodatkowo również sprawia, że Twoja strona po prostu dobrze wygląda i jest wygodna dla odbiorców.
One Page to jedna z opcji dla Twojego biznesu. Sprawdź inne możliwości i dobre praktyki tworzenia stron firmowych w naszym przewodniku.
Jesteś pewien, że One Page to to, czego potrzebuje Twoja marka i chcesz od razu stworzyć swoją stronę? Odezwij się do nas. Przygotujemy ją, aby była w stanie realizować Twój cel biznesowy 24/7/365!
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.
Zainspiruj się najlepszymi stronami na świecie. Dowiesz się, co sprawia, że są tak skuteczne i wykorzystaj ich strategie u siebie.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.