Newsletter – co to oznacza dla firmy?

[ + Szablon zapisu do newslettera ]

Chcesz przekonać odbiorców, że warto otrzymywać Twój newsletter? Potrzebujesz dobrej strony docelowej zachęcającej do zapisu.

Skłaniaj użytkowników do podzielenia się swoim e-mailem i buduj listę mailingową firmy szybciej ze sprawdzonym szablonem.

Przejdźmy do rzeczy!

Zapis do newslettera

OWOCNY HIT!

Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.

Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Streszczenie:

Newsletter pomaga firmom przesuwać klientów w stronę kupowania. Skuteczna strona zapisu do newslettera mówi językiem korzyści. Wyjaśnia, dla kogo jest on przeznaczony i co subskrybent zyska, podając swojego maila, którym tak niechętnie się dzieli.

Krzysztof Gilowski
Head of marketing

> strona internetowa > newsletter co-to

Dlaczego newslettery są tak ważne dla biznesu?

Dzięki newsletterom zyskujesz bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem.

88.4%

88.4% Twoich klientów sprawdza pocztę każdego dnia

Newsletter to sposób na dotarcie do nich, bez względu na to, gdzie są (o ile mają dostęp do maila).

Za sprawą newslettera możesz:

  • informować o swoich produktach i usługach
  • tworzyć potrzeby zakupowe
  • promować się jako ekspert i zdobywać zaufanie
  • pielęgnować zaangażowanie potencjalnego klienta
  • utrzymywać jego uwagę przy Twojej marce aż będzie gotowy coś
  • kupić po raz pierwszy, a później kolejny i jeszcze jeden
37%

37% marek wciąż zwiększa swoje nakłady na e-mail marketing

77%

W ciągu ostatniego roku, aż 77% marketerów zauważyło znaczny wzrost w efektywności newsletterów

Newslettery są lubiane nie tylko przez marketerów, ale (przede wszystkim) przez ich odbiorców.

61%

61% otwarć maili ma miejsce na urządzeniach mobilnych

To najwygodniejszy sposób dowiadywania się o nowościach, który nie wymaga ze strony odbiorcy większych działań.

Maile powitalne wysłane natychmiast po zapisie mają nawet 12x większą szansę domknąć się sprzedażą, w porównaniu do maili wysłanych później (np. dzień później).

Maile, które wysyłasz swoim odbiorcom z okazji ich urodzin, mają nawet o 481% (!) wyższe wskaźniki transakcji, niż pozostałe maile.

Nawiązuj i umacniaj relacje ze swoimi klientami za pośrednictwem newslettera.

Newslettery przekazują mnóstwo informacji odbiorcom, ale również dla Ciebie mogą być źródłem danych, które sprytnie wykorzystasz do domykania transakcji.

Możesz adresować w łatwy sposób takie problemy jak porzucone koszyki czy brak gotowości do zakupu.

A więc, co to jest newsletter?

Newsletter – co to takiego?

To forma cyklicznej komunikacji z Twoimi odbiorcami za pośrednictwem maila. Sposobów na wykorzystanie tego narzędzia jest wiele.

Najpopularniejsze formaty newsletterów:

Informacje o nowych produktach - zamieść atrakcyjne zdjęcia, dorzuć kod rabatowy i ciesz się wzrostem sprzedaży Twojego najnowszego produktu

1

Edukacja - użytkownicy chętnie subskrybują newslettery, które wnoszą wartość do ich codzienności: znajdują w nich użyteczną wiedzę

3

“Przypominajki” - newsletter zindywidualizowany, który przypomina o pozostawionych w koszyku lub oglądanych wcześniej produktach potrafi zachęcić do zamknięcia transakcji

2

Szablon strony zapisu do newslettera

Łatwo zbagatelizować znaczenie strony do zapisów na newsletter. Zazwyczaj jest najmniej okazała ze wszystkich stron. Jest stosunkowo mało rozbudowana. Ma niewiele komunikatów i zdjęć.

Jednak każdy element, który się na niej znajduje, ma znaczenie.

Tutaj wszystko ma służyć jednemu celowi: zachęceniu odbiorcy do podzielenia się swoim adresem mailowym.

Zacznij od mocnego nagłówka

Na który newsletter chętniej byś się zapisał, gdybyś przeczytał jedynie nagłówek:

“Zapisz się na newsletter” czy “Po cotygodniowy zbiór najważniejszych newsów z branży zgłoś się tutaj”?

Nagłówek strony docelowej powinien przyciągać uwagę i zachęcać odwiedzających do zapisania się do newslettera.

Nagłówek ma być możliwie krótki, ale treściwy. Poniżej nagłówka możesz dodać krótki opis, tego, co pojawia się w newsletterze i częstotliwość jego wysyłania.

Nie komplikuj: wizualnie, treściowo i technicznie

W przypadku zapisu na newsletter Ty chcesz otrzymać adres e-mail swojego odbiorcy, a on (jeśli oczywiście jest przekonany do Twoich treści), chce Ci ten adres podać.

Nie komplikuj sprawy i postaraj się, aby okienko do podania maila było widoczne. Komunikat informujący o tym, co otrzyma - prosty. Z kolei przycisk do wysłania maila: duży i czytelny.

Pamiętaj, aby nie wymagać podawania zbyt wielu danych w formularzu zapisu.

W końcu to newsletter, a nie zgłoszenie na płatny kurs. Im więcej danych wymagasz, tym bardziej spada szansa na to, że odbiorca zdecyduje się je podać.

Nie sprzedawaj kota w worku

Jeśli prowadzisz e-commerce, większość odbiorców raczej może sobie swobodnie wyobrazić, jak będzie wyglądać Twój newsletter. Ale może chcesz ich zaskoczyć?

Dobrą praktyką, przy naprawdę świetnie opracowanych newsletterach, jest ich pokazanie odbiorcy, nim jeszcze “zapłaci” swoim mailem.

Jeśli Twoje treści są autorskie i wkładasz w nie dużo pracy: pochwal się tym. Zaprezentuj fragment newslettera publikując jego printscreen czy krótki filmik lub gif ze scrollowania Twojej wiadomości.

Możesz używać makiet ze swoich dotychczasowych newsletterów.

Pochwal się opiniami innych

Dowód społeczny (ang. social proof) sprawdza się nie tylko jako narzędzie sprzedaży produktu, ale również newslettera.

Opublikuj opinie swoich odbiorców o tym, w jaki sposób regularne czytanie Twoich treści pomogło im.

Jeśli klienci czegoś nie znają, mocno polegają na opiniach innych, którzy już korzystają z danego rozwiązania.

Ludzie nie lubią, gdy im coś umyka. Przedstaw swój newsletter jako szansę na konkretne korzyści.

Twoje unikalne wezwanie do działania (CTA)

Przycisk CTA musi być duży, czytelny i wyrazisty. To najważniejszy element Twojej strony zapisu na newsletter.

Co to dla Ciebie oznacza? Możesz pokusić się o niecodzienny komunikat (ale nie przesadzaj). Zawsze przedkładaj zrozumiałość nad kreatywność.

Na przycisku zamiast klasycznego “Wyślij” lub “Zapisz”, możesz napisać “Biorę!”, “Chcę co miesiąc wskazówki od ekspertów!” (jeśli np. nagłówek to: Bądź na bieżąco w marketingu).

Bezpośrednio pod lub obok przycisku jest idealne miejsce do rozprawienia się z wątpliwościami, które odbiorcy mogą mieć przed wciśnięciem CTA i podaniem adresu e-mail.

Wyzwalacze kliknięć, które się tam umieszcza, w kilka sekund ostatecznie przekonują do zapisu. Wykorzystaj to!

Chcesz wiedzieć więcej na temat budowania skutecznych stron internetowych? Zajrzyj do naszego przewodnika. Znajdziesz tam tipy, jak tworzyć strony, które realizują cele Twojego biznesu.

Jak stworzyć stronę zapisu na newsletter?

Dostawcy narzędzi do budowania stron internetowych, jak Wordpress, posiadają własne wtyczki do zaprojektowania strony do zapisu na newsletter.

Możesz jednak skorzystać z rozwiązań dostarczanych przez profesjonalne narzędzia służące stricte do wysyłania newsletterów, np. MailerLite lub jeśli zależy Ci na jeszcze większej skuteczności – zlecić to profesjonalnemu web designerowi.

Wybór zależy od Ciebie, jednak niezależnie od tego, na co się zdecydujesz pamiętaj, że ważna jest analityka.

Zbieranie informacji o liczbie osób, które wyświetliły stronę do zapisu i które się faktycznie zapisały, a następnie otwierają maile od Ciebie powie Ci mnóstwo o jakości Twoich treści.

Pomoże też udoskonalać newsletter dla lepszych wyników.

Zadbaj o jakość Twojej listy subskrybentów.

Najskuteczniejszym sposobem na zbudowanie listy wysokiej jakości jest zastosowanie metody double opt-in.

Proces ten wymaga od odbiorcy potwierdzenia zgody na otrzymywanie wiadomości e-mail, co gwarantuje, że na Twojej liście znajdą się tylko aktywne, prawidłowe adresy e-mail.

Dzięki temu eliminujesz ryzyko nieprawidłowych adresów oraz pułapek spamowych. Osoby, które potwierdzą subskrypcję, są już na wstępie bardziej zaangażowane i otwarte na komunikację z Twoją marką, a Ty nie ryzykujesz reputacji swojego adresu.

Osoby, które potwierdzą subskrypcję, są już na wstępie bardziej zaangażowane i otwarte na komunikację z Twoją marką, a Ty nie ryzykujesz utraty reputacji swojego adresu.

Potrzebujesz zoptymalizowanej pod konwersję strony zapisu na newsletter?

Napisz do nas. Pomożemy Ci zbierać same wartościowe adresy do potencjalnych klientów, których będziesz mógł regularnie podgrzewać do kupowania i lojalizować.

Rozdział 1:
Podstawy współczesnych stron internetowych
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Rozdział 2:
Budowa stron, które robią robotę
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Rozdział 3:
Rodzaje biznesowych stron internetowych
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Rozdział 4:
Kluczowe podstrony firmowe
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Rozdział 5:
Elementy skutecznych stron
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Rozdział 6:
Kluczowe cechy skutecznej strony
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.

Owocni eksperci cytowani są przez:

Zamów bezpłatne
badanie strony, by
otrzymać porady
od ekspertów

Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.

4.98 / 5